اخبار و مقالات

​تیلاپیا از سبد خانوار حذف می شود یا خیر؟
تاریخ انتشار : 1395/5/20 ساعت 09:40:02
تیلاپیا از سبد خانوار حذف می شود یا خیر؟


















تیلاپیا از سبد خانوار حذف می شود یا خیر؟
تاریخ: 1395/01/28
شماره: 4437
بازدید: 64
مسولین معتقدند افزایش تعرفه واردات تیلاپیا، کاهش مصرف آن در سبد مصرفی خانوار را به همراه خواهد داشت.
 
عیسی گلشاهی مدیرکل دفتر بهبود کیفیت آبزیان شیلات ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به افزایش تعرفه وارات تیلاپیا اظهار داشت: در سال جاری تعرفه واردات برخی از گونه های آبزیان تغییر پیدا کرده به طوریکه در صدر افزایش تعرفه ها، شاهد افزایش تعرفه ماهیان تیلاپیا از 25 درصد به 32 درصد بوده ایم.

وی افزود: افزایش تعرفه واردات برخی از گونه های آبزیان موجب کاهش واردات و در نهایت کاهش مصرف خواهد شد.


*** 56 میلیون دلار صرف واردات تیلاپیا شد

در همین راستا ارسلان قاسمی مدیر عامل اتحادیه تکثیر و پرورش صادرات آبزیان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در راستای حمایت از تولید داخل تعرفه واردات ماهیان تیلاپیا افزایش پیدا کرده،اما همواره به سبب آنکه این محصول در سبد مصرفی خانوار نهادینه شده نگرانی های در خصوص افزایش قیمت آن از سوی برخی سودجویان وجود دارد.

وی افزود: با وجود آنکه تیلاپیا در مقایسه با بسیاری از ماهی پرورشی و دریایی در ایران فاقد طعم و مزه است اما سال گذشته حدود 10 هزار تن تیلاپیا به ارزش 55 الی 56 میلیون دلار وارد کشور شده است.

قاسمی با اشاره به افزایش تعرفه تیلاپیا به کشور گفت: در واقع افزایش تعرفه می تواند در افزایش قیمت این محصول در بازار تاثیر بسزایی داشته باشد اما مسئله ای که مطرح است کیفیت پایین این محصول است که با بسته بندی های خوب به بازار عرضه می شود.

مدیر عامل اتحادیه تکثیر و پرورش صادرات آبزیان تصریح کرد: ماهی تیلا پیا در مقایسه با ماهی که در کشور تولید می شود کیفیت پایینی دارد که امیدواریم افزایش تعرفه و به دنبال آن افزایش قیمت، کاهش مصرف این محصول را به همراه داشته باشد.
منبع خبر: باشگاه خبرنگاران